• David Spijker

Customer lifetime value

De lifetime value per klant is de contante waarde van de winst die al zijn toekomstige aankopen het bedrijf opleveren, tijdens de hele periode waarin hij of zij van het bedrijf blijft kopen.

Dit bedrag valt meestal hoger uit dan mensen verwachten, zo is de lifetime value van een gemiddelde klant bij een pizzeria wel €7.000. Bedrijven en medewerkers die zich bewust zijn van de lifetime value van hun klantenkring zullen ook met een ander oog naar de waarde van klantloyaliteit kijken.


Niet alleen de contante aankopen van een klant zullen waarde opleveren voor een bedrijf, maar ook aanbevelingen die hij naar vrienden, familie of bekenden doet.


De lifetime value kan vergroot worden op meerdere manieren, er kan gezorgd worden dat de klant vaker of meer besteed bij uw bedrijf of dat de klant langer klant blijft terugkomen. Door bijvoorbeeld persoonlijke aanbiedingen, spaarpunten of door simpelweg contact te houden met de klant kan de lifetime value vergroot worden. Het doel is om een duurzame relatie op te bouwen met een klantenkring.


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Bought, earned and owned media Een van de belangrijkste beslissingen tijdens het maken van een campagne is via welke media de boodschap het beste bij de doelgroep over wordt gebracht. Marketingcommuni

E-mail is de bekendste en meest gebruikte vorm van marketingcommunicatie. Veel bedrijven kiezen voor deze vorm van communicatie aangezien er een hoop voordelen bijkomen. Een aantal redenen kunnen zijn