• David Spijker

De voordelen van E-mail communicatie

E-mail is de bekendste en meest gebruikte vorm van marketingcommunicatie. Veel bedrijven kiezen voor deze vorm van communicatie aangezien er een hoop voordelen bijkomen. Een aantal redenen kunnen zijn:


  • E-mail is een snelle manier van communicatie

  • E-mail is een goedkope manier van communicatie

  • E-mail is makkelijk te gebruiken en altijd beschikbaar, geen afhankelijkheid van derden.

  • E-mail is redelijk informeel en komt veel minder dwingend over dan bijvoorbeeld telefonisch contact.


Manieren waarop deze marketingcommunicatie kan worden toegepast zijn: Nieuwsbrieven, updates omtrent aanbiedingen en/of nieuwe producten, persoonlijke aanbiedingen of product aanbevelingen en aftercare na een aankoop.


Door (persoonlijke) E-mailmarketing kan een klant een gevoel van waardering of persoonlijke aandacht krijgen wat er vervolgens tot leidt dat hij of zij terug zal keren voor herhaalaankopen.

Om goed overzichtelijk alle gegevens en voorkeuren van klanten te kunnen overzien en te gebruiken wordt er door ons gebruik gemaakt van zogenaamde ‘database marketing’. In deze database slaan wij alle gegevens en informatie over klanten op zodat deze toegepast kan worden voor bijvoorbeeld persoonlijke product aanbevelingen en aanbiedingen.


2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Bought, earned and owned media Een van de belangrijkste beslissingen tijdens het maken van een campagne is via welke media de boodschap het beste bij de doelgroep over wordt gebracht. Marketingcommuni

De lifetime value per klant is de contante waarde van de winst die al zijn toekomstige aankopen het bedrijf opleveren, tijdens de hele periode waarin hij of zij van het bedrijf blijft kopen. Dit bedra